Thursday, April 9, 2009

Sinopsis: Berkelana di Belantara Kata


Buku ini memperlihatkan perjalanan kreatif seorang penyair prolifik yang gigih meletakkan namanya di persada kesusasteraan tanah air. Lim Swee Tin, Penerima S.E.A Write Award 2000 menceritakan suka dukanya dalam meniti puncak sebelum mencipta nama di bidang kepenyairan. Menjadi seorang pengarang tidak semudah yang disangkakan. Namun, tidak pula sesukar yang difikirkan.


Di dalam Berkelana di Belantara Kata ini, penulis berkongsi dengan pembaca tentang penglibatan awal beliau di bidang puisi, menceritakan bagaimana keghairahan untuk menyusun kata-kata menjadi suatu tanggungjawab dan juga menyelitkan sisipan ucapan penghargaan beliau sebagai Penerima S.E.A Write Award 2000.


Bagi pembaca yang ingin mengenali lebih lanjut tentang penghasilan puisi, buku kecil ini sesuai untuk membawa peminat puisi ke suatu dimensi kata-kata yang mengasyikan. Lim Swee Tin memperkenalkan tentang keindahan sebuah puisi serta menyentuh tentang kedudukan penyair bukan Melayu, penyair wanita Malaysia generasi baru dan situasi pengarang daerah dalam arus perdana, lewat Berkelana Di Belantara Kata ini.

0 Comments: